torsdag, december 09, 2010

Mick Jagger

Idag köpte jag en klänning,
och lämnade kvar den på vagnen
Skjut mig!!!

"Du har kommit till västtraffik:
Vill du få information om resväg och tidtabell?
Tryck 1
Vill du få information om våra priser?
Tryck 2"
Vill du....
Tryck 3
Tryck 4
Tryck 5"

Och någonstans där rullade min klänning iväg mot någon annans händer.
Ringde sedan till en spårvagn som vänligt svarade:
"Jag kan inte hjälpa dig nu med att ringa våra andra chaufförer...men återkom imorgon klockan 12"

Hon frågade inte ens vad det var i påsen!
Tänk om det hade varit 7 kilo kokain och maffialedaren Al Capone sökte mig?? Tänkte hon på det??
Svar NEJ.

För övrigt var det Rolling Stones jag lyssnade på när jag gick av vagnen utan att ta med påsen. "Faan vad bra den här låten är, faaan vad bra Rolling Stones är, faaan vad snygg Mick Jagger var" typ så tänkte jag och det distraherade mig som tusan och förde mig in i virrighetens ljus.

2 kommentarer: