onsdag, december 15, 2010

apatiska människor på vagnen

Det brukade kännas så gemytligt och fint att åka spårvagn i Göteborg. Pling pling!
Tills jag gång på gång blir utsatt för alla dessa jävla apatiska människor som bara glor framåt samtidigt som jag blir ett offer.
En fullsatt vagn, folk står och trängs med matkassar och högst irriterade på varandra då alla tar plats.
En hand som tar på mitt underliv och man kan inte se vem det är som tafsar för alla människor. När man försöker flytta på sig suckar folk för att man håller på och krånglar. Jag står fast i en klunga och folk stör sig för att man inte kan stå still medan någon tar på mig där någon absolut inte får ta.
Jag kan inte se vem det är, jag blir stum och vågar inte skrika - eller ens flytta mig därifrån.

Pling pling!

Har nu precis klivit av spårvagnen. Tre män kom ombord, den ene sa: "Ta fram plånböckerna, det här är ett rån!"
Jag blir iskall, det är jag och några till på vagnen. Ingen gör något, alla tysta, apatiska, jag med. Männen var väl påtända.
Den ene går fram till mig och trycker ned min mössa: "Vad söt du är!"
Jag vill typ peka FUCK YOU men håller istället hårt i min Iphone.
Önskar någon annan vågade peka FUCK YOU.

... För övrigt så gav de upp plånböckerna och åkte vidare för att råna banken på Kortedala Torg istället.

Pling pling!

2 kommentarer:

  1. Men shit, lilla Therese! Sådär kan det ju inte vara, nästa gång lovar du mig att bli förbannad, ok? Äckliga människor det finns!

    SvaraRadera
  2. Jaa, jag har lovat mig själv att bli mer förbannad när sånt här händer! Jag lovar dig också Sandra :) Äckliga människor är vad de är!

    SvaraRadera