måndag, december 27, 2010

mellandagarna och tristessen

Jag har så tråkigt - spyr av tristess i mellandagarna (och jag spyr av julgodis och julbordets alla rester).
Kan inte alla uppdatera sina bloggar? Skriva om hur roligt ni har det, vad gör ni? Kan ni inte berätta om ett liv i mellandagarna fyllt av spännande upptåg? Här är det nämligen inte alls så spännande.
Det enda man kan göra är att äta eller tänka på vad man ska äta nästa gång. Titta på dåliga tv program och känna sig konstant bakfull.
Jag längtar inte efter någonting, jag är fast i ett svart mellandagshål någonstans långt ute i rymden på sista ändhållplatsen Henstad som Gud måste ha glömt i dessa dagar.

Facebook.
Doodle Jump.
Stirra tomt på den enorma tentan som äter upp mitt samvete långsamt långsamt.
Tradera.
Om och om igen.

Saknar att ramla runt på sprängskullsgatan.
Istället ramlar jag på Nöjesfabriken och jag bryr mig inte ett skvatt om de små artonåringarna.
Får aggressionsutbrott på alla män och säger åt dem att de är äckliga och fula.
Blir ännu mer arg när en kompis säger att Hon hatar kvinnor och kvinnlighet.
Är det inte vidrigt när kvinnor hatar kvinnor?
Jag hatar kvinnor som hatar kvinnor.
Sjunger kvinnokampssånger i klubbkön och sexualiserar en liten artonårig pojke som förtvivlat söker hjälp från sina unga kamrater.
Jag blir så trött på dem.

Nääe. Nu ska jag sluta vara vidrig och göra något vettigt. Typ åka in till stan och köpa fula, billigare kläder som blivit över på mellandagsrean.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar