torsdag, januari 28, 2010

Människor är samlare

Vi har alla våra samlar intressen.
Min (för att inte nämna namn) käre vän beställde 5 penisavgjutna dildos av alla medlemmar i sitt favoritband. Jag har själv bevittnat dem då hon stolt visade upp sina små fynd under en annars väldigt trevlig fikastund.
Jag känner en annan (för att inte nämna namn) som köpte en platt-tv i tiotusenkronorsklassen för att, så fort teven ställts på den nya IKEA tv-möbeln, längta efter en projektor...
En tredje har samlat på sig ca 40 stycken gamla lampskärmar från diverse secondhand butiker. Som en dag ska komma till väl användning?
Min lillebror har ett rum fyllt enbart med synthar, elpiano, orglar och keyboards. Det vanliga pianot får tyvärr inte plats.
Vi människor är samlare säger jag till en kompis som visar en bild på sin senaste trofé i samlingen av antika skålar. En skål för ett par tusen kronor som jag aldrig skulle våga röra vid. Den kostade för övrigt lika mycket som en av alla mina franska ebay-fyndade klänningar som hänger i min garderob.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar